12 rzeczy do zrobienia w pierwszym tygodniu nowej pracy!

1
0 Flares 0 Flares ×

12„Pierwsze 3 miesiące w nowej pracy są przedłużeniem procesu rekrutacyjnego. Twoje zachowanie liczy się od pierwszego dnia.” – mówi Amanda Augustine, doradca ds. kariery w firmie TheLadders.

Jak zachować się podczas pierwszych dni w biurze?

  1. Bądź skrupulatna w przedstawianiu się.
    Włóż wysiłek w interakcję z ludźmi. Przywitaj się w windzie, kuchni, czy w łazience. Zacznij od swoich najbliższych współpracowników.
  2. Zaprzyjaźnij się z jedną z osób o najdłuższym stażu pracy.
    To najważniejszy krok do zrozumienia niepisanych zasad danego otoczenia. Poza tym, ułatwi Ci to również odnalezienie się w bardziej prozaicznych kwestiach.
  3. Wykorzystaj pierwsze spotkanie z szefem i zespołem do określenia wzajemnych oczekiwań i zasad współpracy.
    Gdy obie strony określą swoje cele oraz ramy sukcesu, łatwiej będzie rozplanować kolejne tygodnie i miesiące.
  4. Przeanalizuj strukturę grupy osób pracujących najbliżej Ciebie.
    Być może któraś z koleżanek bezskutecznie ubiegała się o Twoje stanowisko – bądź ostrożna.
  5. Zapytaj o zasady panujące w kuchni.
    Ekspres do kawy jest częstym miejscem spotkań więc dobrze się przy nim od czasu do czasu pokazać. Zanim popełnisz jakąkolwiek gafę, sprawdź jakie są zasady mycia naczyń, których kubków można używać i której półki w lodówce.
  6. Zacznij udowadniać, że jesteś osobą, którą zaprezentowałaś podczas rozmowy kwalifikacyjnej.
    Spisuj swoje osiągnięcia i uważnie słuchaj informacji zwrotnych. Szybka aklimatyzacja w nowym środowisku oraz lista zrealizowanych celów będą przydatne podczas negocjowania podwyżki.
  7. Zadawaj pytania.
    W ciągu pierwszych dni zbierz jak największą wiedzę. Jeśli planujesz wprowadzenie jakichkolwiek zmian, musisz najpierw dogłębnie zrozumieć aktualną sytuację.
  8. Jak najszybciej zorganizuj swoją pracę.
    Rób notatki, planuj każdy dzień, wypracuj dobre nawyki.
  9. Szukaj okazji do zaprezentowania się.
    Bierz udział w spotkaniach, zabieraj głos, oswajaj ludzi ze swoją obecnością.
  10. Zaktualizuj swój wizerunek online.
    Kiedy zostałaś już oficjalnie wprowadzona do firmy, czas na aktualizację statusu na LinkedIn i wysłanie zaproszeń do nowych współpracowników. Pamiętaj, że Facebook jako medium społecznościowe jest głównie użytkowany do celów prywatnych więc wysyłanie zaproszeń na tym portalu może zostać uznane za zbyt odważne.
  11. Najwyższy czas na wzmocnienie starych kontaktów.
    Początek nowej pracy to również odpowiedni moment na wysłanie  zaproszeń LinkedIn do byłych współpracowników i poproszenie ich o rekomendacje.
  12. Pójdź na spacer w okolicach biura.
    Warto od razu znaleźć swoją awaryjną aptekę, kawiarnię odpowiednią na spotkanie biznesowe lub po prostu sklep z kanapkami.

Źródło: Businessinsider.com

Print Friendly

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


0 Flares Facebook 0 0 Flares ×